Geven kan op meerdere  manieren
Geven in de kerkdienst kan met contant geld maar ook met de collectebonnen.
Giften die wij contant of via collectebonnen ontvangen zijn bij de Dienstcollecte voor het diaconale doel. Bij de uitgang is dit vrijwel altijd voor de kerk in Dinxperlo.

Sinds enige tijd kunt u geven via onze kerkapp c.q. QR-code. Daarmee kun je geven wanneer je ook maar wilt. Of je nu in de kerk bent of vanaf huis de dienst mee beleeft.
Op het moment van de collecte open je op de laptop of telefoon de app (of scan de QR-code) bepaal je de hoogte van je gift en volg de stappen die op het scherm verschijnen.
De digitale giften worden op dit moment gelijk verdeeld voor diaconie en kerk.

Wel worden hierover voor ons als kerk bankkosten berekend. Dat houdt in dat wij over iedere gift 36 cent aan kosten betalen. Geeft u b.v. 5 euro dan blijft daar 4,64 euro van over. Daarvan gaat dan 2,32 euro naar de diaconie en 2,32 euro naar de kerk. Dat heeft als gevolg dat bij een gift van 1,- euro er slechts 32 cent overblijft voor de diaconie en 32 cent voor de kerk.

Vindt u het geven via een app of QR-code maar een onhandig gedoe? Bedenk dan dat met de afname van contant geld het heel handig is voor zowel uzelf, als voor de kerk om te kiezen voor collectebonnen. Doordat deze te verkrijgen zijn op vellen van 20 stuks zijn ze ook nog eens gemakkelijk te verdelen over de gezinsleden. Collectebonnen zijn overigens te verkrijgen bij de administratie en/of te bestellen via de website.

Bertus te Grotenhuis,
penningmeester cvk.