Wat te doen bij een overlijden?
Als een geliefde overleden is, neemt u contact op met een uitvaartvereniging (bijvoorbeeld de DLE, GUV, …) of een uitvaartleider.
Welke uitvaartvereniging of uitvaartleider u benadert, is uw eigen keuze.
Als een kerkelijke uitvaart gewenst is, neemt u of de uitvaartleider contact op met de scriba van onze gemeente. Haar gegevens vindt u hieronder.
Op dit moment is er geen predikant in de PG Dinxperlo. De scriba neemt daarom als eerste contact op met Petra Veerbeek, zij is voor enkele uren per week werkzaam als kerkelijk werker in onze gemeente.
Mochten er meerdere uitvaarten in een week plaatsvinden, dan kan de scriba eventueel een beroep doen op Mirjam Westendorp of een andere beschikbare voorganger.
De voorganger die de uitvaart zal leiden zal daarop contact met u opnemen om een afspraak te maken om tijdens een gesprek de dienst voor te bereiden.
Als de overledene lid was van de Protestantse Gemeente in Dinxperlo wordt (in de meeste gevallen) een deel van de kosten door de kerk betaald.
Wenst u een andere voorganger en/of wordt de uitvaart buiten de scriba om geregeld, dan kan er helaas geen beroep gedaan worden op een vergoeding vanuit de kerk en regelt u de praktische en financiële zaken zelf.

Scriba Annie Klumpenhouwer
Telefoon/whatsapp: 06 1560 4494

Gedenken overledene
In de zondagse kerkdienst wordt herdacht wie van onze gemeenteleden in de afgelopen week is overleden. Als het bericht van overlijden op zaterdag na 18.00 uur is binnengekomen, zal hij/zij de week daarna herdacht worden.
Op de laatste zondag van het kerkelijk jaar (de derde of vierde zondag in november) worden alle overleden gemeenteleden van het afgelopen (kerkelijk) jaar herdacht.
Familie van de overledene krijgt hiervoor via de post een uitnodiging, deze wordt gestuurd naar het contactadres.
Het bericht voor de afkondiging van overlijden kunt u of de uitvaartleider telefonisch of via e-mail melden bij Petra Veerbeek.
Telefoon/whatsapp: 06 2261 0957

Deze informatie is ook terug te vinden op deze website onder ‘contacten’ in de linker kolom.

Annie Klumpenhouwer, scriba