Het thema van deze dag is: ‘Meedoen’.
Op zondag 29 september vindt de startzondag plaats, een mooi moment om elkaar na de zomerperiode weer te ontmoeten en tegelijkertijd vorm te geven aan dit thema.
Indeling van de dag:
10.00 -10.45 uur Familiedienst m.m.v. het combo
10.45 -11.20 uur Koffie/thee met wat lekkers
11.30 -12.30 uur             Activiteit naar keuze
12.30 -13.15 uur             Lunch
13.15 -13.25 uur             Afsluitende woorden

De activiteiten bestaan uit:

• Informatieve fietstocht o.l.v. Harry Esselink waarbij we ons laten verwonderen door de natuur rondom Dinxperlo. Het maximum aantal deelnemers is hiervoor 25. Vorig jaar waren er veel mensen die we moesten teleurstellen en daarom gaat Harry dit jaar weer met een groep op pad. Omdat hij veel weet te vertellen over onze omgeving hebben we besloten om dezelfde tocht nog een keer te fietsen.
  • Workshop muziek o.l.v. Johan Klein Nibbelink
    Speel of zing je mee?
    Zingen of spelen is bij uitstek een geschikte manier om mee-te-doen in de kerk.
    Luther was ervan overtuigd dat er geen beter middel was dan het lied om de gemeente bij de evangelieboodschap te betrekken.
    Speel je een instrument of zou je wel eens een lied willen zingen met een gave band? Geef je op en doe mee met deze muziekworkshop.
    Je hoeft echt geen superster te zijn om mee te kunnen doen! Als je een paar noten op een blokfluit kunt spelen is dat al leuk.
    Laat weten welk instrument je speelt (geef ook je niveau aan) of welk lied je graag zou willen spelen/zingen (hoog/midden/lage stem?), dan gaan we er mee aan de slag.
    Vooraf krijg je via de e-mail partijen, zodat je je kunt voorbereiden.
  • Levend ganzenbord aan de hand van vragen die iedereen (jong of oud) kan beantwoorden ontstaan leuke en verrassende gesprekken.
  • Creatieve workshop o.l.v. Anita Keuper en Marianne Lieftink
    Dit jaar hebben zij weer wat leuks bedacht.
    Ze gaan met ons een vaasje maken, maar hoe dat eruit gaat zien, blijft nog even een verrassing. Het is een leuke en gezellige activiteit waaraan iedereen kan meedoen en je gaat ook nog met iets leuks naar huis.
  • Workshop smartphone fotografie o.l.v. Han Veldhorst
    Nadat er eerst wat tips worden gegeven, krijgen de deelnemers een opdracht die ze in tweetallen in de omgeving van de kerk zullen uitvoeren. Tot slot worden de resultaten met elkaar bekeken en besproken.
    Voor deze workshop is het belangrijk om je mobiel mee te nemen.
    Maximum aantal deelnemers is 10.
  • Informatieve bijeenkomst gegeven door Rahf Almtar
    Rahf is een jonge vrouw, moeder van twee jonge kinderen en afkomstig uit Syrië.  Ze woont al zeven jaar in Nederland, eerst in Aalten en de laatste 1,5 jaar in Dinxperlo. Ze spreekt al goed Nederlands en kan enthousiast en levendig vertellen. Ze zal ons o.a. informeren over haar leven in Syrië, hoe ze de oorlog heeft ervaren en over haar ervaringen daar en hier.
    Zij stimuleert andere Arabisch sprekende mensen in Dinxperlo en omgeving om hun plek te vinden in Dinxperlo en om actief te zijn en mee te doen in deze samenleving.
    Het belooft een interessante bijeenkomst te worden met ruimte voor vragen en gesprek.

Het is fijn wanneer we vooraf weten hoe groot de groepen gaan worden en ook voor de lunch is het belangrijk om te weten op hoeveel mensen we kunnen rekenen, daarom willen we je vragen om je vooraf op te geven voor één van de activiteiten. Daarvoor liggen er vanaf zondag 1 september intekenlijsten klaar in het Kerkelijk Centrum. Ook kun je je telefonisch opgeven bij Annie Klumpenhouwer 06 1560 4494 of per e-mail: .
We zijn nog op zoek naar mensen die iets lekkers willen bakken voor bij de koffie.
Als je dat zou willen doen, wil je dit dan doorgeven aan Annie Klumpenhouwer?
Ook dit jaar zal er weer gezorgd worden voor een heerlijke lunch.
Omdat er weer een vrijwillige bijdrage gevraagd wordt, is het handig om de portemonnee mee te nemen.
Graag zien we jullie allemaal op zondagochtend 29 september.

De voorbereidingsgroep:
Ada Bakker, Henny Giesen, Harry Esselink, Dick Hengeveld en Annie Klumpenhouwer