Wie gaat mee met uitje vanuit de kerk?
Op 11 oktober is er weer een uitje gepland vanuit de kerk. We gaan naar Zandverhalen, een tentoonstelling van zandsculpturen in Elburg. Na de tentoonstelling is er tijd om het prachtige vestingstadje Elburg te bekijken.
Zandverhalen
Bij een bezoek aan Zandverhalen loop je door de vaste expositie ’Bijbelverhalen in het zand’.
Deze expositie beeldt verhalen uit van de cultuur-, kerk- en Bijbelse historie op een manier
waarop de bezoeker na gaat denken over verschillende vragen.
Dat is precies het doel van bedenker Aad Peters. De bezoeker confronteren met existentiële vragen van het leven.

Elburg
Prachtig gelegen aan de Veluwse randmeren ligt het eeuwenoude Elburg. Eén van Nederlands meest bezienswaardige Hanzesteden.
Vroeger een bedrijvig vissersstadje aan de Zuiderzee. Vandaag de dag een ultiem uitgangspunt voor toeristen en liefhebbers van cultuur. Bij slecht weer is zowel ‘De Synagoge Elburg’ als het ‘Het Nationaal Orgelmuseum’ een aanrader.
Informatie uitje
Op vrijdag 11 oktober vertrekken we om 09:00 vanaf het Kerkelijk Centrum in Dinxperlo.
Om 10:30 zijn we bij Zandverhalen. Rond 12:30 uur is het tijd voor de lunch en daarna verkennen we Elburg. Om 15:30 uur vertrekken we weer huiswaarts en dan zijn we rond 17:00 uur weer bij het Kerkelijk Centrum in Dinxperlo.
De kerk betaalt de entreekosten van Zandverhalen. De reiskosten moeten wel afgerekend worden. Deze bedragen 7 euro en graag contant meenemen op 11 oktober.
De lunch is niet inbegrepen in de prijs.
Neem daarom zelf een lunchpakketje mee of ga op eigen houtje naar een eetgelegenheid in Elburg.
Meld je aan voor 4 oktober bij Wessel Brandenburg tel. 06 8382 1476 of

We zoeken nog mensen die willen rijden met eigen vervoer. Geef bij het aanmelden aan of je zelf kan rijden met eigen vervoer.
We hopen dat u er ook bij bent en op een geslaagd uitje.

Jenny Rigter en Wessel Brandenburg