Zaterdag 29 juni werden de stoelen gepoetst, de straat geveegd, de bloempjes geplukt, de borden voor fietsen en auto’s geplaatst en de inkopen voor de koffie gedaan.
Het weer leek de volgende morgen goed te zijn.
De familiedienst met goochelaar Jan kon lekker buiten plaatsvinden.
Helaas!  Het weerbeeld veranderde in de avond. Regen in de nacht. Het werd er niet beter op. Rond 10.00 uur zou het op zondagmorgen 30 juni droog zijn.
Ja, wat doe je dan. Gok je het erop?
Alles moet droog gemaakt worden. Muzikanten en kerktv – medewerkers moeten hun dure apparatuur  in de regen opbouwen…
Nee, dat kan niet. Bij slecht weer is ’t in de Dorpskerk.
’s Morgens om half 9 werd de knoop doorgehakt.
Koster bellen, goochelaar bellen, muzikanten inlichten,  medewerker kerkelijk centrum bellen, beamerpresentatie maken en dan nog alle kerkgangers bellen.
Het is gelukt.  Na enige hectiek kon dan toch om 10.00 uur de dienst in de Dorpskerk beginnen. En wat is het dan fijn, dat er heel veel kerkgangers ook de weg naar de Dorpskerk konden vinden. Zo’ n 50 kinderen  zaten op de bankjes voor in de kerk te genieten van de goochelaar en van de muziek.
Het thema was naastenliefde. Onze gast kon het op een hele leuke en duidelijke manier uitleggen.
Iedereen heeft maar één hart, maar hoe mooi zou het kunnen zijn als je je hart kunt delen?Goochelaar Jan liet het samen met Noud aan ons zien.
Van een klein hart, kun je er meer maken en dan kun je iets weggeven. Met de neus zaten we erbovenop en toch kun je de truc niet zien. De boodschap was in ieder geval helder.
Ook liet de goochelaar ons zien hoe we wonderen kunnen verrichten, klein en groot.
We kunnen elkaar bijvoorbeeld een compliment geven of we kunnen elkaar leren kennen.
Tussendoor werden er nog prachtige liederen gezongen samen met het combo.
Het was een bijzondere  dienst met een mooie boodschap voor jong en oud.
Fijn dat er zoveel enthousiaste reacties waren. Volgend jaar proberen we het opnieuw en hopelijk dan weer buiten.

Judith Nederlof