Iedereen die op zondag 8 september jl. naar de Dorpskerk kwam voor de Ziekenzondag moest eerst eens goed kijken hoe hij of zij bij de ingang kon komen. Het was allemaal keurig geregeld en niemand hoefde door de enorme zandbak op het Prins Clausplein te ploeteren.
Ook het weer werkte mee; het was droog en de zon scheen.
Door de oecumenische werkgroep was een mooie viering “Een betere toekomst” samengesteld. Samenwerking tussen leden van de PG, RK parochie Maria Laetitia en van de Zonnebloem had dit allemaal opgeleverd. De cantorij van de PG o.l.v. Dirk Zwart en het orgelspel van laatstgenoemde ondersteunde de dienst op voortreffelijke wijze.
De kerk was goed gevuld. Wat is het toch heerlijk om in zo’n goed geoutilleerde kerk een dienst te mogen houden en daar zo welkom ontvangen te worden.
De opbrengst van de collecte gaat dit jaar naar de Stichting Vrienden van Dr. Jenny Zorgcentrum.
De voorzitter van  de Stichting hield een gloedvolle speech om toch vooral gul te  geven voor de aanschaf van een nieuwe geluidsinstallatie in het Dr. Jenny. De opbrengst van de collecte was € 719,28.
Bij de uitgang kreeg iedereen die dat wilde een roos, die door de Maria Laetitia Parochie geschonken was, om door te geven aan een zieke of iemand die een steuntje in de rug nodig had.
Na afloop was er koffie/thee in het Kerkelijk Centrum en daar was het heel gezellig en ook goed bezet.

Ed Abbing