Ghana – Een sterke kerk op een kwetsbare plek
Kinderen leren Bijbellezen in hun eigen taal
In de afgelegen dorpen in Noord-Ghana zijn veel volwassenen nog analfabeet.
Tegenwoordig gaan de meeste kinderen in Ghana naar school. Maar in het dunbevolkte noorden is het vaak ver lopen naar een school en is de kwaliteit van het onderwijs een stuk minder. De klassen zijn groot en het onderwijs Engelstalig, terwijl kinderen thuis soms alleen een lokale taal spreken. Ook komt de leraar niet altijd opdagen. Daarom leren veel kinderen alsnog niet goed lezen en schrijven. Via bijbelclubs leren kinderen de Bijbel te lezen in hun eigen taal. Dat is goed voor hun leesvaardigheid. Ze krijgen de mooi geïllustreerde Bijbel mee naar huis, waar hele families in contact komen met de Bijbelse verhalen. Zo leren ieder jaar 750 kinderen via kinderbijbelclubs bijbel lezen in eigen taal. Goed voor hun eigen ontwikkeling en mogelijk worden deze kinderen toekomstige kerkleiders.
Steun kinderen in Noord-Ghana door een gift in de collecte of maak een bijdrage over op  NL97 RABO 0313 9511 28 t.n.v. ZWO-comm.PG Dinxperlo o.v.v. collecte zending Ghana of via digitale collectezak op www.pg-dinxperlo.nl.
Lees meer op: kerkinactie.nl/kerknoordghana
Help je mee om deze collecte tot een succes te maken? Hartelijk dank!

De ZWO