Nu de zomervakantie voorbij is en de startzondag voor ons ligt begint het nieuwe jeugdwerkseizoen.
Naast veel van hetzelfde gaan we ook dit seizoen wat kleine veranderingen doorvoeren.
We proberen ook dit jaar er voor elke leeftijdsgroep te zijn. Zo is er om de twee weken kindernevendienst op zondagochtend.
Ook is er voor de kleinsten oppasdienst op aanvraag. Sirkelslag Kids is op 5 oktober.
Op deze zaterdagavond gaan we het opnemen tegen andere jeugdgroepen in Nederland. Deze activiteit doen we elk jaar met veel plezier. Dit is ook de start van Sirkelslag Kids Club.
Om de twee weken na 5 oktober is er op de vrijdagavond clubavond. Ook daar kijken we weer naar uit.
Ook de #WPC en de #WPH zijn weer begonnen. Ook dit jaar zullen we beginnen met het samen optrekken van deze twee groepen. Afgelopen jaar waren er te weinig tieners voor de #WPH. Hierdoor is besloten om de #WPC en de #WPH samen te voegen. Het komende half jaar willen we dit weer doen met een kleine aanpassing.
Tijdens de bijeenkomst worden de jonge en oude tieners gesplitst zodat we op verschillende niveaus over het thema kunnen praten. We beginnen en eindigen wel samen.
Na een half jaar gaan we evalueren en kijken we of we zo verder gaan of dat we het toch weer anders aanpakken. Ben je nieuwsgierig hoe dit gaat lopen?
De familiediensten staan ook weer ingepland.
In het najaar zullen we Anne van Voorst nog een paar keer zien als voorganger van deze diensten. Een vertrouwd gezicht, een persoon die weet wat de bedoeling is.
In het voorjaar zullen we, als er nog geen nieuwe voorganger is gevonden, gastpredikanten verwelkomen.
Ook zal ikzelf in een paar familiediensten voorgaan waaronder de TOP-2000 dienst.
In gesprekken met ouders en vrijwilligers is naar voren gekomen dat een kliederkerk misschien interessant is voor Dinxperlo.
In Aalten hebben ze al veel ervaring met deze manier van kerkzijn. Daarom leek het ons wel leuk om een keer aan te haken in Aalten en te ervaren wat het inhoudt. In het najaar willen we daarom met een groep vanuit Dinxperlo naar Aalten gaan om daar een kliederkerk bijeenkomst bij te wonen. Wanneer dit gaat gebeuren zal later bekend gemaakt worden. We houden je op de hoogte.
Afgelopen jaren is er ook twee keer in het jaar grote jeugdraad geweest. Dit willen we nu wat anders oppakken. We willen nu één keer in het jaar een bijeenkomst organiseren voor alle vrijwilligers binnen het jeugdwerk. Dit willen we wat groter aanpakken waar ondersteuning van de vrijwilligers centraal staat.
We hopen op een mooi en goed jeugdwerk seizoen. Voor de datums van de verschillende jeugdwerkactiviteiten bekijk de jeugdwerkkalender, die ook in dit blad staat.
Als je nog vragen hebt of suggesties, dan horen we dat graag. Schiet gerust iemand van de jeugdraad aan of neem met mij contact op.

Wessel Brandenburg