Wees welkom op zondag 7 april om 9.30 uur in de oude St. Helenakerk in Aalten. Er is dan een  Paasviering samen met de Oekraïners uit de regio. Samen zijn en in verbondenheid het feest van de opstanding vieren.
Bijzonder is de medewerking van een koor dat is samengesteld uit leden van het Oost Nederlands Kamerkoor. Zij hebben in hun repertoire liederen die door de Oekraïners herkend worden vanuit hun eigen traditie en in een voor hen verstaanbare taal. In de Oosterse kerk zijn iconen van groot belang. En sinds afgelopen kerst beschikken de Oekraïners in Dinxperlo, Aalten en Bredevoort over hun eigen icoon. Deze is apart voor hen gemaakt door Marian van Delft uit Neede.
De dienst wordt georganiseerd door de gezamenlijke kerkgemeenschappen die verenigd zijn in de Diaconale Hulpverlening in de gemeente Aalten. Dit keer zal de dienst worden geleid worden door pastor Jos Droste, dominee Anne van Voorst en dominee Elizabeth van Deventer.
In aansluiting op de dienst is er een samenzijn in gebouw Elim naast de oude st. Helenakerk.
Er is dan ook de mogelijkheid om van de lekkernijen te genieten die de Oekraïners hebben bereid. Dit eten wordt eerst in de kerk opgesteld waar het zal worden gezegend. Maar ook alle andere kerkgangers mogen iets lekkers meebrengen. Iets voor bij de koffie of iets voor de lunch. Dit mag in de kerk neergelegd worden zodat het gezegend wordt, maar het mag ook vooraf naar Elim worden gebracht. We hopen dat velen deze dienst met ons mee zullen vieren.

de voorbereidingscommissie