Het voorlopige resultaat van Actie Kerkbalans 2024 is bekend.
Hartelijk dank aan iedereen die heeft bijgedragen, want samen maakten we de Actie tot een succes! Zoals het er nu naar uitziet, vallen de inkomsten dit jaar 9.753 euro zo’n 6% hoger uit dan begroot. Deze mooie opbrengst is vooral het gevolg van stijgende bijdragen per lid. En nu we toch met cijfertjes bezig zijn; de gemiddelde toezegging per lid is 110 euro en voor een pastorale eenheid 187 euro. Over geheel Nederland ligt dit overigens op 220 euro, toch nog een 15% hoger dan in Dinxperlo.
We zijn echter blij met het goede resultaat! Het is ontzettend belangrijk voor het functioneren van onze kerk in Dinxperlo. Uw bijdrage stelt ons in staat om een plek te zijn waar mensen rust en verdieping vinden. Waar we de sacramenten vieren, God en elkaar ontmoeten. Waar we zorgen voor elkaar en voor mensen in de samenleving die onze steun nodig hebben.
Dankzij uw bijdrage kunnen wij dit jaar met minder (die ons o.a. zijn ontvallen) leden toch de geplande en begrote activiteiten voor 2024 blijven uitvoeren. Zo bouwen we met elkaar aan de toekomst van de kerk.
Hartelijk dank aan iedereen die heeft bijgedragen. Dankzij u kunnen wij een plek van ontmoeting, verdieping en inspiratie zijn én blijven!

Vrijwilligers bedankt
Uiteraard hartelijk dank aan iedereen die de Actie Kerkbalans dit jaar weer mogelijk heeft gemaakt. Met name de vrijwilligers die meerdere keren langs de deuren zijn gegaan, eerst om de Kerkbalans te bezorgen en daarna om het antwoord op te halen, dank jullie wel!

Bertus te Grotenhuis,
penningmeester college van kerkrentmeesters