Kerk TV

Kerkdienst Gemist bekijken? Klik op deze linkregel.

De diensten vanuit de Dorpskerk zijn sinds kort in beeld en geluid te volgen via internet. Voor ouderen, zieken of vakantiegangers is Kerk-TV de ideale oplossing om betrokken te blijven bij onze gemeente. Het biedt deze mensen toch de kans om toch de dienst te beluisteren en te beleven. Hoe belangrijk een kerkdienst is voor mensen merk je vooral het eerst wanneer je zelf niet aanwezig kunt zijn. Kerk-TV is een logisch vervolg op de jarenlang in gebruik zijnde Kerk-Radio. Gezien het sobere karakter van de uitzendingen is het duidelijk niet bedoeld als vervanger van de kerkgang maar een belangrijke aanvulling op de beleving van een kerkdienst voor mensen die om welke reden dan ook aan huis gebonden zijn.

De eeuwenoude stelling “het evangelie is voor iedereen tot aan de einden der aarde” krijgt plotseling een heel concrete betekenis met de mogelijkheden van Kerk-TV via internet.

Moet ik mij aanmelden?
Nee, aanmelden of een account maken is geen directe noodzaak. Alleen indien er een besloten opname is moet je vooraf aanmelden. Dit wordt bij het inschakelen duidelijk in beeld kenbaar gemaakt en is aanmelding dan nog direct mogelijk.

Waar en hoe te bekijken?
Kijken is mogelijk via de computer, tablet en/of mobieltje. Surf naar de website kerkdienstgemist.nl, klik daar achtereenvolgens op ‘Gelderland’, ‘Dinxperlo’ en ‘Protestantse Gemeente Dinxperlo’. Op de laatstgenoemde pagina aangekomen kun je onze eerstvolgende uitzending bekijken of oudere opnamen (onderaan de pagina) terugkijken.

Let op: de opnamen zijn standaard vier weken zichtbaar. Echter, het al dan niet zichtbaar zijn van een kerkdienst beslist de dienstdoende predikant.

Wel TV maar geen internet?
Heb je geen internet maar wel een TV en zit je in een Wifi bereik of wel een TV en is er glasvezelverbinding aanwezig? Met behulp van een z.g. Set-Top Box bent u binnen de kortste keren verbonden met onze Kerk-TV. Meer weten, neem dan contact met ons op.

Belangrijk om te weten
Bedenk dat het uitgezonden beeld maar een compact deel is van dat wat je als bezoeker van de kerkdienst ziet en ervaart. Het bijwonen van de dienst heeft toch iets extra’s wat je thuis niet hebt. Binnen het systeem van opname tot uitzending zijn de wettelijke privacyregels van toepassing waaraan doorlopend moet worden voldaan waarvan de belangrijkste hieronder genoemd zijn;

• De beelden welke openbaar worden gemaakt zijn gebonden aan een zware wet- en regelgeving en maken een onherroepelijk deel uit van ons algemeen privacy statement.
  • Een exemplaar van deze regeling is bij de koster of in het Kerkelijk Centrum verkrijgbaar, gepubliceerd op de website en/of op te vragen bij de scriba.
  • Bij entree van de kerk wordt aan bezoekers duidelijk gemaakt, dat de kerkdiensten worden opgenomen en vertoond via internet.
  • Bezoekers worden niet in close-up opgenomen, maar (mogelijk) alleen via een totaalbeeld.
  • Tijdens gebeden en/of b.v. avondmaal wordt enkel gebruik gemaakt van pauzebeeld zodat er geen personen in beeld komen.
  • Bezoekers die zeker willen zijn dat ze niet in beeld komen kunnen in de zijbeuken, achter het liturgisch centrum of op één van de drie balkons plaatsnemen.
  • Gastpredikanten worden van tevoren ingelicht over de uitzending.
  • De uitzendingen van de kerkdiensten via internet bevatten beeld en geluid. Beelden geven in de regel een totaalbeeld van de gebeurtenissen tijdens de dienst in het liturgisch centrum.
  • Uitzendingen zijn tot maximaal vier weken na de dienst voor iedereen beschikbaar via kerkdienstgemist.nl.
  • Rouw en trouwdiensten worden nimmer of alleen op verzoek van de betreffende familie(s) uitgezonden gedurende een vooraf bepaalde periode.
  • Problemen of bezwaren tegen uitzendingen kunnen worden gemeld bij de kerkenraad